Γάλα: Τα πιο δημοφιλή και θρεπτικά είδη όταν δεν αντέχουμε τη λακτόζη

47 Posted by - July 24, 2017 - Nutrition

Όταν οι περισσότεροι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη και έχουν αφήσει στην άκρη το αγελαδινό γάλα ή δεν τους αρέσει το ζωικό γάλα ή είναι χορτοφάγοι, υπάρχει η επιλογή από άλλου είδους γάλα που περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά και προέρχεται απο φυσικά προϊόντα.

Το γάλα καρύδας, το γάλα αμυγδάλου και το γάλα ρυζιού, είναι κάποιες από τις επιλογές με τις οποίες μπορείτε να συνοδεύσετε το πρωινό σας, περιέχουν χαμηλά και καλά λιπαρά, βιταμίνες και δεν προκαλούν ανεπιθύμητα πρηξίματα.

Γάλα καρύδας

Tο γάλα της καρύδας (coconut milk) θεωρείται ιδανικό υποκατάστατο του ζωικού γάλακτος και χρησιμοποιείται κυρίως από όσους ακολουθούν αυστηρή χορτοφαγική διατροφή (vegan), αλλά και από όσους υποφέρουν από δυσανεξία στη λακτόζη και δεν μπορούν να καταναλώσουν το κοινό γάλα. Επειδή, όμως, αποτελεί ένα πολύ θρεπτικό ρόφημα, μπορούμε όλοι μας, άσχετα από τις διατροφικές μας συνήθειες, να το εντάξουμε στη διατροφή μας.

Είναι υγρό που φτιάχνεται με την σάρκα της καρύδας. Δεν πρέπει να μπερδεύουμε το νερό καρύδας. Έχει χρώμα λευκό (όπως το γνωστό ζωικό γάλα) και ανάλογα με την περιεκτικότητά του σε λιπαρά είναι περισσότερο ή λιγότερο πηκτό. Το πιο παχύρρευστο περιέχει 20-22% λιπαρά, ενώ το πιο λεπτόρρευστο 5-7% λιπαρά.

Περιέχει νερό, πολλά κορεσμένα λιπαρά, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, σάκχαρα, πρωτεΐνες, βιταμίνες, όπως θιαμίνη (Β1), ριβοφλαβίνη (Β2), νιασίνη (Β3), παντοθενικό οξύ (Β5), Β6, φολικό οξύ (Β9), C, χολίνη, Ε και Κ, μεταλλικά στοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο και σελήνιο) και φυτοστερόλες.

Αυτά τα συστατικά δίνουν στο γάλα καρύδας αντιβακτηριακές, αντιικές αντιφλεγμονώδεις, ενυδατικές, αντιγηραντικές, μαλακτικές και καταπραϋντικές ιδιότητες.

Ευεργετικό για την καλή λειτουργία του οργανισμού…

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το γάλα καρύδας είναι πολύ ευεργετικό για ολόκληρο τον οργανισμό:

Βοηθά στο να δομήσουμε γερά οστά και δόντια (χάρη στο ασβέστιο και το φώσφορο που περιέχει),

Ανακουφίζει από τα επώδυνα συμπτώματα και τις φλεγμονές της αρθρίτιδας (χάρη στα μεταλλικά στοιχεία και ιδιαίτερα το σελήνιο),

Μειώνει τη χοληστερίνη, παρά τα κορεσμένα λιπαρά οξέα που περιέχει, [καθώς το λαουρικό οξύ ενεργοποιεί την καλή χοληστερόλη (HDL)],

Τονώνει το νευρικό σύστημα (χάρη στο μαγνήσιο),

Συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία της πίεσης του αίματος,

Βοηθά στην απώλεια βάρους (καθώς περιέχει φυτικές ίνες που δημιουργούν εύκολα το αίσθημα του κορεσμού),

Τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα (χάρη στο λαυρικό οξύ που μετατρέπεται στον οργανισμό σε μονολαυρίνη, η οποία δρα ενάντια στα βακτήρια και τους ιούς, όπως ο ιός του έρπη, της γρίπης και ο HIV).

greennaturalbeauty.blogspot.gr

Γάλα ρυζιού

Πρόκειται για γάλα που παράγεται κυρίως από το καστανό ρύζι. Συνήθως αναμειγνύεται με σιρόπι ζαχαροκάλαμου και εμπλουτίζεται με ασβέστιο. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για την παρασκευή επιδορπίων, σνακ και γλυκών.

Είναι αρκετά εύπεπτο και ελαφρύ. Επίσης, είναι πλούσιο σε σάκχαρα, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, γι’ αυτό και θεωρείται καλή επιλογή για όσους ασκούνται. Από την άλλη, δεν περιέχει χοληστερίνη και λακτόζη, γι’ αυτό και ενδείκνυται για όσους υποφέρουν από δυσανεξία στη λακτόζη, αλλεργία στη σόγια ή προβλήματα του πεπτικού συστήματος.

- Είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, άρα αν κάνουμε δίαιτα καλό είναι να επιλέγουμε κάποιο άλλο. Επίσης, περιέχει μικρή ποσότητα πρωτεΐνης, ενώ το σπιτικό γάλα ρυζιού περιέχει πολύ μικρή ποσότητα ασβεστίου (20 mg/κούπα).

Διατροφική αξία

(ανά 100 γρ.):  Θερμίδες: 47, Λίπος: 0,9 γρ., Ασβέστιο: 118 mg

(το εμπλουτισμένο).

vita.gr

Γάλα αμυγδάλου

Το γάλα αμυγδάλου είναι μια εναλλακτική πηγή πρόσληψης θρεπτικών στοιχείων για όσους δεν θέλουν να πίνουν γάλα ζωικής προέλευσης ή έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Αποτελεί σημαντική πηγή ασβεστίου, είναι ήπιο για το στομάχι και χωνεύεται πολύ εύκολα.

Τα 240 ml γάλακτος αμυγδάλου περιέχουν περίπου 30-40 θερμίδες, 2,5-3 γρ. λίπους, 1 γρ. πρωτεΐνης, 1 γρ. φυτικών ινών και πολλές βιταμίνες και μέταλλα.

Το γάλα αμύγδαλου περιέχει ακόρεστα λιπαρά που βοηθούν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων. Δεν περιέχει καθόλου κορεσμένα λιπαρά, καθόλου χοληστερίνη και καθόλου λακτόζη.

Περιέχει επίσης υψηλά επίπεδα μαγγανίου, σεληνίου και βιταμίνης Ε. Το μαγγάνιο παίζει σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση των ενζύμων του σώματος.

Η βιταμίνη Ε προστατεύει τις μεμβράνες των κυττάρων καταστρέφοντας τις ελεύθερες ρίζες που τους προκαλούν ζημιά. Το κάλιο που υπάρχει στο γάλα αμύγδαλου βοηθά στην διατήρηση της φυσιολογικής πίεσης του αίματος.

Το γάλα αμύγδαλου είναι επίσης καλή πηγή φλαβονοειδών. Αυτό συμβαίνει γιατί παράγεται από την πολτοποίηση αμυγδάλων με την φλούδα τους. Η φλούδα είναι πλούσια σε φλαβονοειδή που ωφελούν την καρδιαγγειακή υγεία και επομένως προστατεύουν από διάφορες καρδιακές παθήσεις.

onmed.gr

 

 

 

No comments

Leave a reply