Day 20: Παγκόσμια ημέρα Χορτοφαγίας

14 Posted by - October 1, 2017 - Andriani's Fit & Wellness Diary

Η 1η Οκτωβρίου έχει θεσπιστεί από το 1978 ως Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο τον Μήνα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης υπέρ της Χορτοφαγίας , που είναι ο μήνας Οκτώβριος!

Ο χορτοφάγος, σκιαγραφείται ως ο άνθρωπος που δεν τρέφεται με κρέας ζώων (συμπεριλαμβανομένων ψαριών, οστρακόδερμων και μαλακίων) και τα προϊόντα αυτών.

 

Υπάρχουν κατηγορίες χορτοφάγων που τρώνε γαλακτοκομικά αυγά ή προϊόντα από την εργασία των ζώων, πχ. Το μέλι. Οι περισσότεροι χορτοφάγοι αρνούνται από ιδεολογία να φοράνε ρούχα που προέρχονται από σφαγή ζώων, όπως μάλλινα, γούνες και δερμάτινα.

Ένα ερώτημα τίθεται από όσους δεν έχουν σχέση με τη χορτοφαγία (είμαι και εγώ μέσα σε αυτούς) : πως αντιμετωπίζει ο οργανισμός την έλλειψη πρωτεΐνης αφού δεν τρώμε κρέας και ψάρι; Παίρνει αρκετό σίδηρο και βιταμίνη Β12 ένας χορτοφάγος;

Η απάντηση είναι ναι, εάν τρώει ρεβίθια, κουκιά, μαύρα φασόλια κτλπ. Η αλήθεια είναι, πως όταν κάποιος συνδυάζει στο ίδιο γεύμα ή στην ίδια ημέρα τα λαχανικά, τα όσπρια , τα γαλακτοκομικά και ένα φρούτο τότε δεν έχει καμία έλλειψη από καμία βιταμίνη. Οι ενήλικές ενίοτε επιβάλλεται να ακολουθούν χορτοφαγία, όσοι υποφέρουν από καρδιολογικά προβλήματα το να σταματήσουν το κρέας ή να το μειώσουν δραστικά ωφελεί τις αρτηρίες. Περισσότερες φυτικές ίνες και λαχανικά προστατεύουν τη καρδιά αλλά και τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2.

Μελέτες δείχνουν ότι οι χορτοφάγοι έχουν 15-20 % μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής σε σχέση με τον μέσο όρο, μιας και τα άτομα αυτά έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής, πίνουν λιγότερο αλκοόλ, δεν καπνίζουν και αθλούνται με αποτέλεσμα όλοι αυτοί οι παράγοντες μαζί να κάνουν καλύτερη ζωή!

Δεν είμαι χορτοφάγος, αλλά ακολουθώ εν μέρει τον τρόπο αυτό, μιας και με την ισορροπημένη διατροφή , η μειωμένη κατανάλωση ζωικού λίπους και η αντικατάσταση των πλούσιων σε θερμίδες τροφών με χαμηλότερης περιεκτικότητας, συμβάλλουν συνδυαστικά στην απώλεια βάρους. Θυμήσου !! Πως κάθε μορφή χορτοφαγίας ελαττώνει τη μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και τη βαρβαρότητα ως προς τα ζώα, η οποία προκύπτει με τη ζήτηση για κρέας, γούνα ή δέρμα. Μια διατροφή που στηρίζεται κυρίως σε λαχανικά και φρούτα , ειδικά βιολογικών και καλλιεργήσιμων τοπικά ποικιλιών, σημαίνει λιγότερη έκλυση υδρογονανθράκων, μόλυνση του αέρα και τοξικών χημικών σε υδροφόρους ορίζοντες.

veganfor

“Είναι άποψή μου πως ο χορτοφαγικός τρόπος ζωής με τα αγνά φυσικά αποτελέσματά του στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση θα επηρέαζε με τον πιο ευεργετικό τρόπο τη μοίρα της ανθρωπότητας.”
“Τίποτα δεν θα ευεργετήσει την ανθρώπινη υγεία και θα αυξήσει τις ευκαιρίες επιβίωσης της ζωής στη Γη περισσότερο όσο η εξέλιξη σε ένα χορτοφαγικό διαιτολόγιο.”
ai

Άλμπερτ Αϊνστάιν

 

 

 

 

“Όσο ο άνθρωπος συνεχίζει να είναι ο άσπλαχνος καταστροφέας των κατώτερων ζώντων όντων δεν θα γνωρίσει ποτέ υγεία και ειρήνη. Γιατί όσο οι άνθρωποι κατασφάζουν τα ζώα, θα σκοτώνουν ο ένας τον άλλο. Πράγματι, αυτός που σπείρει τον καρπό του φόνου και του πόνου δεν μπορεί να δρέψει χαρά και αγάπη.”
πυ

Πυθαγόρας
 

 

 

 

Με αγάπη 

Α.

11242036_10155613798710593_1504680674_o-300x199PersonalTrainer / Απόφοιτος Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών

Fitness Editor/ Wellness Expert
ksiarchou.andriani@gmail.com

Instagram : https://www.instagram.com/fitandwellness_/

No comments

Leave a reply