Day13: Τρώμε Κινόα γιατί είναι η Βασίλισσα των υπερτροφών

22 Posted by - September 22, 2017 - Andriani's Fit & Wellness Diary

Τη Κινόα , την «γνώρισα» πρώτη φορά μέσα από μια σαλάτα, η γεύση της αρκετά ενδιαφέρουσα, θα μπορούσα να πω με σιγουριά πως κάτι μου θύμισε, αλλά τελικά δεν μοιάζει τόσο πολύ με το πλιγούρι ή το ρύζι.

Οι λαοί της Λατινικής Αμερικής την αποκαλούν «Χρυσή τροφή», μοιάζει με δημητριακό, αλλά δεν κατηγοριοποιείται σε αυτό( για βιομηχανικούς λόγους). Πρόκειται για τον μικροσκοπικό αποξηραμένο καρπό του φυτού της Κινόα ο οποίος έχει περισσότερες πρωτεΐνες και από το σιτάρι, Ω3 λιπαρά, κάλιο, σίδηρο, αμινοξέα και πληθώρα άλλων ευεργετικών χαρακτηριστικών.

Είναι εύπεπτη σαν τροφή , πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι βοηθάει στην αιμάτωση του εγκεφάλου, στη συγκέντρωση και την πνευματική απόδοση. Σίγουρα , βοηθάει στην καρδιά, τις ημικρανίες και είναι αντιοξειδωτική. Χρησιμοποιείται ευρέως στις συνταγές μαγειρικής και είναι εύπεπτη.

Είναι ιδανικό για όσους έχουν δυσανεξία στην γλουτένη και ανήκει στην κατηγορία των μακροβιοτικών τροφών.

Είναι υπερτροφή , έχει περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη 13%. Σε αντίθεση με το ρύζι ή το σιτάρι , που είναι χαμηλά σε λυσίνη, το κινόα περιέχει ισορροπημένη περιεκτικότητα σε ουσιώδη αμινοξέα για τους ανθρώπους.

Η Κινόα επιπλέον περιέχει Ω3 λιπαρά, τα οποία ωφελούν την καρδιά. Επίσης είναι καλή πηγή φωσφόρου και έχει πολύ μαγνήσιο και σίδηρο.

  • Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται από
    άτομα που παρουσιάζουν ρευματισμούς, αρθρίτιδα, ουρική αρθρίτιδα, πέτρες στα νεφρά. Θα πρέπει να το λαμβάνουν με ιδιαίτερη προσοχή γιατί μπορεί να επιδεινώσει την κατάστασή τους .

Μπορείτε να φτιάξετε πολλές παραλλαγές σε σαλάτα με κινόα, αυτό όπως που θα μοιραστώ μαζί σας είναι το πιο βασικό για να είναι έτοιμη προς κατανάλωση!

StepByStep

-Βάζουμε την κινόα σε ένα μπολ με μπόλικο νερό!

-Την αφήνουμε εκεί για 5 λεπτά. Ξεπλένουμε την κινόα παρά πολύ καλά σε άφθονο νερό για 2-3 φορές και τη σουρώνουμε καλά μετά από κάθε ξέπλυμα.

-Οι σπόροι της κινόας έχουν στην επιφάνειά τους μια ουσία που την κάνει λίγο πικρή αν δεν πλυθεί καλά.

-Βάζουμε την κινόα σε μια κατσαρόλα με 1 λίτρο νερό, σε δυνατή φωτιά για να βράσει.

-Βράζουμε σε μέτρια φωτιά για 15-20 λεπτά ή μέχρι να φουσκώσει καλά και να φαίνεται μία γραμμούλα γύρω από κάθε σποράκι!

-Όταν η κινόα είναι έτοιμη, τη σουρώνουμε και τη βάζουμε στο μπολ με τα επιλεγμένα λαχανικά της σαλάτας μας και τη βινεγκρέτ τους!

ExtraTip: Μπορούμε αφού βράσουμε την κινόα και την αφήσουμε να έρθει σε θερμοκρασία περιβάλλοντος να τη βάλουμε στο ψυγείο όπου κρατάει ΑΝΕΤΑ για 4-5 μέρες.

Με αγάπη 

Α.

11242036_10155613798710593_1504680674_o

No comments

Leave a reply