Πως να νιώσεις καλύτερα όταν ο καιρός σε κάνει να «μισείς» τη ζωή σου

15 Posted by - November 13, 2017 - Health, Motivation

Όταν έρχεται ο χειμώνας έχουμε μπει ήδη στη ρουτίνα. Αυτό μπορεί να είναι πολύ δύσκολο για κάποιους, επειδή η θερμοκρασία έχει πέσει και η μέρα έχει μικρύνει. Αν έχετε οποιοδήποτε σύμπτωμα,  αισθάνεστε παραπάνω κακοδιαθεσία από το κανονικό  ή νιώθετε θλίψη, τότε μπορεί να υποφέρετε από εποχιακή συναισθηματική δυσλειτουργία –  Seasonal affective disorder (SAD)

Η SAD είναι ένα είδος θλίψης, κυκλικής και εποχιακής. Που σημαίνει ότι έρχεται και φεύγει την ίδια εποχή κάθε χρόνο.

Τα συμπτώματα της SAD θα τα διαπιστώσεις, αν παρατηρείς μειωμένη ενέργεια, αύξηση βάρους και αισθάνεσαι συναισθηματικά ευάλωτος.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι 4% με 6% του πληθυσμού έχουν διαγνωστεί με SAD σε κάποια φάση της ζωής τους, ενώ 10% με 12% έχουν κάποια από τα συμπτώματα.

Ευτυχώς όμως, υπάρχουν εύκολοι τρόποι που θα σας βοηθήσουν να περάσετε τους επόμενους δύσκολους μήνες.

1. Μια ώρα πρωινός περίπατος

Ο περίπατος  μπορεί να κάνει θαύματα για όσους έχουν SAD, εφόσον η SAD συνδέεται με την έλλειψη του φωτός της ημέρας. Ακόμα και κάποια έκθεση στο φως του ήλιου, μπορεί να έχει θετική επίδραση. Η ορμόνη μελατονίνη  παίζει σημαντικό ρόλο στη SAD.

2. Να τηρείται ένα σταθερό πρόγραμμα.

Το να έχετε σταθερό κύκλο ύπνου τις καθημερινές και τα σαββατοκύριακα, κρατάει το εσωτερικό σας ρολόι συγχρονισμένο, όπως και τον κιρκαδικό ρυθμό σταθερό.

3. Μην σταματάς να κινείσαι

Διάσημοι όπως η  Gwyneth Paltrow, χρησιμοποιούν την άσκηση ως ένα τρόπο να ανεβάσουν την διάθεση τους. Η συχνή αεροβική άσκηση βοηθάει, όχι μόνο τη φυσική κατάσταση αλλά και την πνευματική υγεία πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες, λόγω του ότι εκρήγνυνται ενδορφίνες και τις έχουμε ανάγκη ώστε να νιώθουμε καλύτερα.

 

No comments

Leave a reply