Ειρήνη Μπέλλου: «Η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί την κολύμβηση είναι τα 3,4-5 του χρόνια”

15 Posted by - November 20, 2016 - Kids

Έχετε αποφασίσει να είναι το κολύμπι η πρώτη αθλητική δραστηριότητα για το παιδί σας; Η εκπαίδευση ενός παιδιού στην πισίνα, έχει πολλά οφέλη, προτείνεται ως άσκηση από πολύ μικρή ηλικία και η γυμνάστρια – προπονήτρια κολύμβησης Ειρήνη Μπέλλου, μας ενημερώνει για όσα πρέπει να ξέρουμε, στην περίπτωση που «ονειρευόμαστε» να δούμε το παιδάκι μας, να κολυμπάει σαν… ψαράκι.

 

  1. Από ποια ηλικία μπορεί ένα παιδί να ξεκινήσει την κολύμβηση;

«Η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί την κολύμβηση είναι τα 3,4-5 του χρόνια. Στην ηλικία αυτή το παιδί μπορεί να επικοινωνήσει κανονικά με τον προπονητή του, έχει ήδη απεξαρτηθεί από την πάνα του, μπορεί να ενημερώσει  τον προπονητή για οτιδήποτε θέλει, αντιλαμβάνεται αλλά και θέλει να κάνει πράγματα μόνο του όπως πχ. να βγάλει και να βάλει μόνο του τις παντόφλες και το μπουρνούζι πριν και μετά το μάθημα. Επιπλέον, το σημαντικό σημείο σε αυτή την ηλικία είναι πως μπορεί να ακούσει τον προπονητή στις διάφορες  οδηγίες που του δίνει μέσα στην πισίνα, είτε για την ασφάλειά του είτε για την εκτέλεση των ασκήσεων».

 

  1. Πόσο εύκολο είναι για ένα παιδί να εκπαιδευτεί στο νερό;

«Όπως το λέει και η λέξη, το παιδί είναι ‘παιδί’ ! Όταν θα έρθει στην πισίνα θα ενθουσιαστεί με το νερό και θα θέλει να παίξει αντί να κάνει μάθημα! Έτσι λοιπόν, με την κατάλληλη προσέγγιση το παιδί μπορεί να εισέλθει στο χώρο του μαθήματος ομαλά. Υπάρχουν παιδιά ‘ζωηρά’ και παιδιά ‘ήρεμα’.  Το κάθε ένα έχει διαφορετικό χαρακτήρα. Μη ξεχνάμε πως σε αυτή τη νηπιακή ηλικία, θέλουν το μάθημά τους να έχει παιγνιώδη μορφή και ομαδικότητα και αυτό θα κάνουμε ως προπονητές! Η εκπαίδευσή τους είναι ένα ιδιαίτερο ζήτημα, αφού αυτά που εμείς θεωρούμε ως δεδομένα για ένα παιδί είναι κάτι καινούριο και περίεργο, όπως πχ. να κάνει κύκλους τα χέρια του και να τα χτυπάει στο νερό για να επιπλέει και να προχωράει».

img_3351

  1. Ποιες είναι οι δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει το παιδί;

«Καθώς η πισίνα είναι ένας χώρος που το παιδί θεωρεί πως θα παίξει, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες γι αυτό.   Ίσως, η μόνη δυσκολία να είναι η σωστή εκτέλεση των ασκήσεων, που και πάλι με τις κατάλληλες  μεθόδους εκμάθησης θα τους είναι εύκολο».

 

  1. Ποιες δυσκολίες έχεις συναντήσει εσύ ως προπονήτρια δίπλα σε ένα παιδί;

«Για ένα προπονητή ίσως να είναι δύσκολο να προσεγγίσει ένα παιδί που δεν θέλει να φύγει απ τους γονείς του ή που αρνείται να πάρει μέρος στο μάθημα. Το κάθε παιδί θέλει το δικό του χρόνο όμως για να συνηθίσει.  Προσωπικά, θεωρώ πως αν ο προπονητής μπορέσει να σκεφτεί όπως ένα παιδί , θα βρει αμέσως τον τρόπο για να φύγουν όλες οι δυσκολίες».

 

  1. Πόσο εύκολο είναι για ένα παιδί να εξελιχθεί στην κολύμβηση;

«Υπάρχουν παιδιά που από τις πρώτες φορές που θα μπούνε στην πισίνα θα δείξουν πως «αυτό είναι το άθλημά τους». Πέρα όμως από αυτό, σημαντικό ρόλο παίζει ο προπονητής που με τη σωστή προπόνηση μπορεί να το βοηθήσει να εξελιχθεί. Εδώ έρχονται να πάρουν μέρος και οι γονείς, οι οποίοι είναι αυτοί που θα ενδιαφερθούν για να πηγαίνουν το παιδί στο κολυμβητήριο, ώστε να μη χάνει τις προπονήσεις του, να του διασφαλίζουν μία ισορροπημένη και σωστή διατροφή, να έχει σωστό ωράριο ξεκούρασης και ύπνου αλλά και ένα σωστά διαμορφωμένο ωράριο με τις υπόλοιπες δραστηριότητές του».

img_3350

 

  1. Από ποια ηλικία και μετά αντιλαμβάνεσαι να προχωρήσεις στον πρωταθλητισμό;

«Οι πρώτοι αγώνες των παιδιών ξεκινάνε στα 8 τους χρόνια. Από αυτή την ηλικία και μετά μπορούμε να αντιληφθούμε αν το παιδί θα έχει μία ανοδική πορεία στην κολύμβηση και αν μπορεί να μπει στο κλίμα του «πρωταθλητισμού». Από τα πρώτα χρόνια των αγώνων πρέπει να εξηγήσουμε στο παιδί ότι είναι αθλητής και τι σημαίνει αυτό, χωρίς όμως να χάσει την παιδικότητα του».

 

  1. Πόσο ρόλο παίζει ο χαρακτήρας ενός παιδιού προκειμένου να είναι καλός σε κάποιο άθλημα;

«Ο χαρακτήρας ενός παιδιού είναι από τα σημαντικά σημεία για την εξέλιξή του. Αρχικά, ο χαρακτήρας του διαμορφώνεται κυρίως στο σπίτι και από την  οικογένεια. Τα σωστά πρότυπα θα διαμορφώσουν και τον ανάλογο χαρακτήρα.  Επιπλέον, πρότυπο για ένα μικρό αθλητή είναι και ο ίδιος του ο προπονητής. Ένα παιδί ήρεμο που προσέχει τον προπονητή του όταν μιλάει , βγάζει την προπόνηση χωρίς διαμαρτυρίες και έχει στόχους, θα έχει καλύτερη εξέλιξη από ένα παιδί που τα παρατάει και «βαριέται» να κολυμπήσει.  Φυσικά όμως, κάθε κανόνας έχει και τις  εξαιρέσεις του, έτσι μπορεί να συναντήσουμε και παιδιά «ταλέντα» που ακόμα και με λίγη προπόνηση μπορούν να προχωρήσουν εύκολα».

 

  1. Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς;

«Το κομμάτι που αφορά τους γονείς είναι εξίσου σημαντικό. Οι γονείς θα πρέπει κυρίως να ξέρουν και να αντιλαμβάνονται πως δεν είναι οι ίδιοι ο προπονητής του παιδιού τους. Εμπιστευόμαστε τον προπονητή μας γιατί είναι εκπαιδευμένος στο να προπονεί παιδιά. Οι γονείς θα βοηθήσουν τον προπονητή, ώστε να μάθουν στο παιδί να μη ξεμυαλίζεται και να στοχεύει στα μαθήματα και στην προπόνησή του. Είναι αυτοί που θα ορίσουν το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων του παιδιού αλλά και το χρόνο του παιχνιδιού του. Το παιδί πρέπει να έχει ελεύθερο χρόνο για να δει τους φίλους του και να παίξει μαζί τους. Με τη σωστή συνεργασία, αθλητής, προπονητής και γονείς γίνονται μία ομάδα, ώστε να βοηθήσουν το παιδί στην εξέλιξή του αλλά και στην επίτευξη των στόχων του».

 

15086936_10211594622846329_397412867_nΜΠΕΛΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ

Γυμνάστρια- Προπονήτρια κολύμβησης , babyswimming(σεμινάρια της γερμανικής ομοσπονδίας κολύμβησης ), ναυαγοσώστρια

Απόφοιτη ΤΕΦΑΑ ΑΠΘ

Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Ιατρικής Σχολής Λάρισας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Αθλήτρια κολύμβησης (από 5-14) και κωπηλασίας (από 14-21)

 

 

No comments

Leave a reply