Επένδυσε το καλοκαίρι για να είσαι καλύτερος το χειμώνα!

48 Posted by - June 4, 2017 - Athletes, Workout

Σε μια αγωνιστική σεζόν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κεντρίζει η αγωνιστική περίοδος. Η προετοιμασία και η μεταβατική περίοδος που προηγούνται και έπονται αντιστοίχως, διαδραματίζουν όμως σπουδαίο ρόλο για τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η μεταβατική περίοδος είναι σημαντική διότι συνδέει το τέλος της μιας σεζόν με την αρχή της επόμενης.

Δυστυχώς όμως, τόσο από τις ομάδες, όσο και από τους ίδιους τους αθλητές δεν αντιμετωπίζεται με την πρέπουσα σημασία και τον επαγγελματισμό που χρειάζεται. Η αποχή από τις προπονήσεις αγγίζει ακόμα και τους 2 μήνες και η έλλειψη επίσημων παιχνιδιών ίσως τους 4 μήνες. Η απόκλιση που υπάρχει σε κάθε περίπτωση εξαρτάται από το επίπεδο της ομάδας, τη νοοτροπία και τους στόχους αυτής. Η μεταβατική περίοδος είναι ιδανική για να βελτιώσει ο αθλητής κάποιες αδυναμίες του, που εντός της αγωνιστικής περιόδου φαντάζει δύσκολο. Η δύναμη,η αντοχή, η τεχνική, η αποκατάσταση μικροτραυματισμών αλλά και η πρόληψη τραυματισμών είναι μερικές παράμετροι που μπορούν να προπονηθούν.

Παράλληλα κάνοντας συντήρηση της φυσικής κατάστασης, δημιουργείται περισσότερος χώρος στην περίοδο της επόμενης προετοιμασίας για κομμάτια εξειδίκευσης, τακτικής κτλ. που πολλές φορές συρρικνώνονται στις προπονητικές μονάδες. Επίσης ο οργανισμός δέχεται τα όποια ερεθίσματα με λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης κάποιου τραυματισμού, από ότι σε περίπτωση πλήρους αποχής, που είναι σαφώς πιο ενισχυμένες.

‘’Η μεταβατική περίοδος στο ποδόσφαιρο είναι εξίσου σημαντική με τις υπόλοιπες (Περίοδος Προετοιμασίας και Αγωνιστική περίοδος) περιόδους. Είναι πολύ σημαντικό, να γνωρίζει ο ποδοσφαιριστής ότι ένας μήνας απραξίας φτάνει για να χάσει ό,τι απέκτησε με αρκετό κόπο όλη τη χρονιά. Άλλωστε, «η φυσική κατάσταση δύσκολα κερδίζεται και εύκολα χάνεται». Συνήθως η μεταβατική περίοδος πρέπει να διαρκεί 4 – 6 εβδομάδες αλλά πάντα διαμορφώνεται για κάθε αθλητή, σύμφωνα με την αξιολόγηση κάποιων σημαντικών παραμέτρων. Μεγάλο ρόλο στην διάρκεια αυτής της τόσο σημαντικής περιόδου παίζει η επιβάρυνση που έχει δεχθεί ο ποδοσφαιριστής κατά την αγωνιστική περίοδο, οι ποιότητα των αγωνιστικών χώρων, η κατάσταση υγείας του, η ηλικία, το αγωνιστικό επίπεδο της επόμενης περιόδου καθώς και αρκετοί άλλοι αστάθμητοι παράγοντες που μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα. Πιστεύω ότι η μεταβατική περίοδος στο ποδόσφαιρο πρέπει είναι διαφορετική για κάθε αθλητή σύμφωνα με τις παραμέτρους που ανέφερα παραπάνω. Για την δημιουργία του ιδανικού προγράμματος πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όλα τα δεδομένα και μετά από συνεργασία των ειδικών επιστημόνων (Εργοφυσιολόγου, Γυμναστή, Γιατρού και Προπονητή) και αφού πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες βιοχημικές εξετάσεις και τα κατάλληλα εργομετρικά τεστ να διαμορφώνεται το κατάλληλο ατομικό πρόγραμμα Μεταβατικής Περιόδου για κάθε Αθλητή. ‘’

dimitrioutasosΑναστάσιος Κ. Δημητρίου

Ενωσιακός Προπονητής της Ε.Π.Σ. Αθήνας

 

 

 

 

‘’Η μεταβατική περίοδος είναι σημαντική καθώς ό,τι έχει κερδίσει ο αθλητής όλη τη χρονιά σε επίπεδα φυσικών ικανοτήτων είναι δυνατόν να χαθούν σε μεγάλο ποσοστό, με αποτέλεσμα, ο αθλητής όταν θα επιστρέψει στην έναρξη της σεζόν να χρειάζεται διπλάσια προσπάθεια για να επανέλθει σε σωστή αγωνιστική κατάσταση. Είναι μια περίοδος που πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδιασμού των ομάδων αλλά και των ίδιων των αθλητών, κάτι που όμως δε φαίνεται να εφαρμόζεται στη σημερινή πραγματικότητα στο ποδόσφαιρο της χώρας μας. Από τη μεριά μου προσπαθώ κάθε καλοκαίρι να προπονούμαι 3 φορές τη βδομάδα και να γίνομαι καλύτερος ώστε να παρουσιάζομαι έτοιμος στην έναρξη της προετοιμασίας.’’

Γιώργος-ΤζίτζηςΓιώργος Τζίτζης

Ποδοσφαιριστής-Αρχηγός Α.Ο. Αγίας Παρασκευής, Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ

 

 

 

‘’Συνήθως η μεταβατική μου περίοδος διαρκεί 2 μήνες. Ο στόχος μου είναι να μη σταματήσω να γυμνάζομαι, απλώς αποφεύγω να παίζω πολύ ποδόσφαιρο. Παίζω κυρίως τέννις και παράλληλα κάνω τρέξιμο και βάρη στο γυμναστήριο για συντήρηση και εναλλακτικά κολύμπι και μπιτς σόκερ. Όσο πλησιάζει η προετοιμασία αρχίζω πιο εντατικά τρεξίματα διαλλειμματικής μορφής για να μην είμαι «πιασμένος» τις πρώτες μέρες. Γυμνάζομαι μ.ο. 5 φορές τη βδομάδα και στη μέση της μεταβατικής περιόδου ξεκουράζομαι πλήρως για μια βδομάδα. Θεωρώ σημαντικό και απαραίτητο κάθε αθλητής να δουλέψει στις αδυναμίες του και να συντηρηθεί ενόψει της νέας σεζόν.’’

bazexa_arkadios4Αρκάδιος Βαζέχα

Ποδοσφαιριστής Θύελλας Ραφήνας

 

 

 

 

 

Συνεπώς η σωστή εκμετάλλευση της μεταβατικής περιόδου καταλαβαίνουμε ότι παίζει σημαντικό ρόλο τόσο για τον κάθε αθλητή ξεχωριστά, όσο και για το σύνολο της ομάδας για την επίτευξη των στόχων τους.

anastasios

Επιμέλεια: Αναστάσιος Γούλας        

Πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ Αθηνών/ Προπονητής ποδοσφαίρου UEFA B

No comments

Leave a reply