Η επιστήμη λέει ότι 13 λεπτά άσκησης αρκούν

4 Posted by - December 20, 2018 - Motivation

Είσαι από αυτούς που δεν τους τρελαίνει η άσκηση; Ωστόσο θέλεις να έχεις τα οφέλη μιας προπόνησης; Για να νιώσεις καλύτερα, ας δούμε τα αποτελέσματα μιας μελέτης  που έκανε το περιοδικό Medicine & Science in Sports & Exercise, σχετικά με τον χρόνο που μπορείς να αφιερώσεις για να κάνεις γυμναστική και να επωφεληθείς από αυτόν, ακόμα και αν είναι μόνο 13 λεπτά.

Οι ερευνητές πήραν τρεις ομάδες ασκούμενων και τους έβαλαν να ακολουθήσουν το ίδιο ασκησιολόγιο 3 φορές την εβδομάδα για 8 εβδομάδες. Όλα τα μέλη έκαναν τις ίδιες 7 ασκήσεις από 8 έως 12 επαναλήψεις, χρησιμοποιώντας βάρη με αρκετά κιλά.

Η πρώτη ομάδα έκανε μόνο ένα σετ από κάθε άσκηση,  η δεύτερη επαναλάμβανε τον κύκλο ασκήσεων τρεις φορές ανά συνεδρία, ενώ η τρίτη ολοκλήρωνε όλη την προπόνηση πέντε φορές κατά τη διάρκεια κάθε επίσκεψης στο γυμναστήριο.

Οι συμμετέχοντες ενός σετ ξόδεψαν μόλις 13 λεπτά, ενώ τα μέλη της ομάδας των τριών σετ χρειάστηκαν 40 λεπτά για να περάσουν τις ασκήσεις τους. Εκείνοι που έκαναν πέντε σετ ολοκλήρωναν την προπόνηση τους σε 70 λεπτά.

Στο τέλος της περιόδου των οκτώ εβδομάδων, οι ερευνητές εντυπωσιάστηκαν με το γεγονός ότι παρατήρησαν μικρή διαφορά όσον αφορά τα κέρδη της δύναμης.  Όσοι έκαναν  μόνο ένα σετ από κάθε άσκηση ωφελήθηκαν εξίσου με εκείνους που έκαναν την πενταπλάσια προσπάθεια. Η μόνη διαφορά ήταν στην μυϊκή μάζα. Οι συμμετέχοντες που έκαναν περισσότερα από ένα σετ (δηλ. Τρία ή πέντε) από κάθε κίνηση απέκτησαν απλώς μεγαλύτερους μυς.

Συμπερασματικά, αν βαριέσαι την άσκηση, μπορείς να κερδίσεις τα οφέλη της αφιερώνοντας μόλις 13 λεπτά από τον χρόνο σου σε κάθε συνεδρία. Ωστόσο, αν σε ενδιαφέρει να αποκτήσεις μυική μάζα και ακόμα περισσότερη δύναμη, τότε θα πρέπει να αφιερώσεις πολύ περισσότερο χρόνο.

 

No comments

Leave a reply