4+1 λόγοι για να πάρεις τα βουνά και τα λαγκάδια

9 Posted by - August 31, 2015 - Motivation

Τα τελευταία χρόνια, έχει χυθεί αρκετό μελάνι για να γραφτούν αμέτρητες συγκρίσεις για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ανάμεσα στο τρέξιμο σε υπαίθριο χώρο και το τρέξιμο πάνω στους διαδρόμους των γυμναστηρίων. Σ’ αυτό το άρθρο θα επιχειρήσω να διηγηθώ τη δική μου, προσωπική εμπειρία, έπειτα από 5 χρόνια τρεξίματος σε δρόμους, βουνά, λαγκάδια, παραλίες και οπουδήποτε αλλού μπορεί να αποτυπωθεί η σόλα ενός αθλητικού παπουτσιού.

Πατώντας για 15 χρόνια πάνω στα παρκέ τα οποία τραντάζει η πορτοκαλί, σπυριάρα μπάλα, πότε μου δεν μπορούσα να φανταστώ ότι μια μέρα θα απαρνηθώ ένα ομαδικό άθλημα για να ακολουθήσω μια μοναχική αθλητική ζωή. Πόσο μάλλον, όταν αυτή η μοναχική αθλητική πορεία, δεν θα περνούσε ποτέ ξανά μέσα από κλειστά γήπεδα με καλογυαλισμένα παρκέ, εξοπλισμένα γυμναστήρια και ανοικτά στάδια με υπερσύγχρονα ταρτάν.

Σταμάτησα τον επαγγελματικό αθλητισμό το 2011, βιαίως και λόγω τραυματισμού. Όταν στάθηκα στα πόδια μου ξανά, και αφού είχα εγκαταλείψει για πάντα το αγαπημένο μου μπασκετάκι, ξεκίνησα να τρέχω δειλά δειλά στα σοκάκια της γειτονιάς μου, τα βράδια μετά τη δουλειά. Θυμάμαι ακόμα την απελπισία αποτυπωμένη στα μάτια μου, τα οποία αντίκριζαν στον καθρέφτη ένα καλά σφυρηλατημένο κορμί, να καταρρέει με την ίδια ταχύτητα που λιώνει το βούτυρο μόλις το πετάξεις πάνω στο τηγάνι. Η μετάβαση από την αθλητική ζωή, στην καθιστική, ήταν μια επώδυνη σωματικά και ψυχολογικά διαδικασία. Καπού έκει όμως, βρίσκονται κρυμμένες κάποιες ευκαιρίες αυτογνωσίας και εσωτερικής ισσοροπίας.

Δεν υπάρχει αγάπη για τη ζωή χωρίς απελπισία για τη ζωή, όπως σοφά ανέφερε ο Albert Camus. Γι αυτό και παραθέτω παρακάτω τους 4+1 λόγους που με κάνουν να πιστεύω πως το τρέξιμο στο ύπαιθρο άγγιξε το σώμα, αλλά κυρίως το μυαλό και την ψυχοσύνθεση μου.

1. Peace of mind
Τελικά, η υπερκατανάλωση του εγκεφάλου μας σε σκέψεις, και το άγχος το οποίο περιβάλλει την καθημερινότητα μας, τείνουν να γίνουν η μάστιγα της εποχής. Το τρέξιμο στο ύπαιθρο μπορεί να κάνει ένα καλό delete σε όσα ταλανίζουν το μυαλό μας έπειτα από μια κουραστική και απαιτητική μέρα στο γραφείο. Εναλλακτικά, γι αυτούς που ξυπνούν όταν λαλήσει ο κόκορας, μπορεί να δώσει διαύγεια και να λειτουργήσει αγχολυτικά.

2. Αυτοπεποίθηση
Ξέρω, δεν είναι συνηθισμένο να τρέχει κάποιος μέσα στη βροχή ή κόντρα στον άνεμο, έκτος κι αν κυνηγάει το έτερον ήμισυ μετά από μια καλή χυλόπιτα. Όμως, έρευνες έχουν δείξει πως η άθληση στο ύπαιθρο κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες, μπορεί να ανεβάσει την αυτοπεποίθηση μας κατακόρυφα. Προσοχή! Μην το παρακάνετε!

3. Συγκέντρωση και βελτίωση μνήμης
Σύμφωνα με έρευνα του Harvard University, η άσκηση στο ύπαιθρο και η επαφή που αναπτύσσουμε μέσω αυτής με τη φύση, μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα συγκέντρωσης μας καθώς και τη μνήμη μας έως και 20%. Όχι, μην αναρωτιέστε! Οι ελέφαντες σπανίως τρέχουν.

4. Αγάπη για τη ζωή και βελτίωση ψυχολογίας
Μα πώς να μην αγαπήσεις τη ζωή όταν διαρκώς σπας τη μονοτονία σου; Πώς να μην αλλάξεις διάθεση όταν ξανοίγεσαι σε νέες διαδρομές μέσα στη φύση; (σιγοκλαίει)

(4+1) Κάθε τρέξιμο, ένα μικρό ταξίδι
Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πανέμορφη χώρα, η οποία μπορεί να μας προσφέρει απίθανες διαδρομές για να εξερευνήσουμε μέσα στη φύση. Αλλά ακόμη κι αν η πρόσβαση στην πρασινάδα ή στη θάλασσα είναι δύσκολη, νιώθω σίγουρος πως ο καθένας μας μπορεί να βρει το δικό του προσωπικό terrain ξεκλειδώνοντας την πόρτα του σπιτιού του.

Για την ταχύτερη σωματική ανάπλαση και την εντονότερη καύση θερμίδων, θα ήταν καλό να μιλήσουν οι ειδικοί. Στον επίλογο μου θα προτιμήσω να τονίσω πως το τρέξιμο στο ύπαιθρο απαιτεί τουλάχιστον να γνωρίζεις τα όρια σου. Αν διαπιστώσεις στην πορεία ότι δεν αντέχεις να το κάνεις, είσαι ήδη πολύ μακριά για να επιστρέψεις πίσω..

Βασίλης Πολύζος

Head of Digital Marketing at Nelios,
Area Ambassador at World Food Travel Association & Founder of tastygreece.gr

FullSizeRender

No comments

Leave a reply