«Opti-Nojja» – Η μεγαλύτερη παρανόηση του Fitness

7 Posted by - December 2, 2014 - Motivation

Το ‘χουμε ξαναδεί το έργο: Αποφάσεις που παίρνουμε για το νέο έτος που – και καλά – θα μας αλλάξουν τη ζωή. Άνθρωποι που κόβουν το κάπνισμα, κόβουν το junk food, αρχίζουν να γυμνάζονται, 5 (και βάλε) φορές την εβδομάδα (καμιά φορά όλα τα παραπάνω ταυτόχρονα!) και φυσικά ξέρουμε πώς καταλήγει όλο αυτό.
Οι 99 στις 100 περιπτώσεις επιστρέφουν στις παλιές τους συνήθειες, μια που η υπόσχεση για κάτι καλύτερο ξεθυμαίνει και το κίνητρο χάνεται..!

“Opti-Nojja” — Τι στο καλό σημαίνει αυτό;

Opti-nojja είναι μία σουηδική έκφραση που πάνω κάτω – σε ελεύθερη απόδοση – σημαίνει την παράνοια της βελτιστοποίησης. Aναφέρεται σε ανθρώπους που έχουν την τάση, να εστιάζουν στο να βελτιώσουν μικρολεπτομέρειες κάποιας πτυχής της ζωής τους, τη στιγμή που χάνουν το νόημα και την ουσία της.
Η έκφραση αυτή συνήθως χρησιμοποιείται σε θέματα που αφορούν υγεία και φυσική κατάσταση.
Κάποιος που υποφέρει από… Opti-Nojja ξοδεύει ώρες για να μετράει και την παραμικρή θερμίδα, για να φτιάξει το τέλειο πρόγραμμα, που θα προπονεί και τον τελευταίο μυ του σώματος του, ακριβώς 1.39458 φορές την εβδομάδα (μάλλον θα το διάβασε σε κάποιο περιοδικό για fitness!) και σταματάει να πίνει αλκοόλ – ούτε σταγόνα λέμε! – γιατί έτσι θα φτάσει τον στόχο του.
Αλλά, για μισό λεπτό… Αυτά τώρα είναι… υγιεινές συνήθειες;
Ας πούμε ότι είναι. Και τότε γιατί «μυρίζουν» πρόβλημα;
Για τον πολύ απλό λόγο, ότι πολύ λίγοι άνθρωποι μπορούν να παρακολουθήσουν ένα τόσο αυστηρό πρόγραμμα για πολύ καιρό. Όπως ακριβώς όταν δουλεύεις πολύ σκληρά, έτσι και όταν εφαρμόζεις κάτι τόσο αυστηρό, «καίγεσαι» σύντομα.

Τι έχουμε, λοιπόν, να περιμένουμε;
Ένα από τα πράγματα που έμαθα ακούγοντας ανθρώπους να μου μιλάνε για τους στόχους και τις επιθυμίες τους σε ό, τι είχε να κάνει με το σώμα τους και τη σιλουέτα τους, είναι ότι οι προσδοκίες τους σε σχέση με το χρονικό όριο, είναι εντελώς… λοξές. Και ναι, κατηγορώ και τα περιοδικά γι’ αυτό.

Ολόκληρη η βιομηχανία της δίαιτας και της γράμμωσης, λειτουργούσε περίπλοκα για χρόνια. Ποτέ δεν υπήρχε τόση προσέλευση στα γυμναστήρια, ποτέ δεν υπήρξαν τόσα διατροφικά προγράμματα και υγιεινές εναλλακτικές διατροφές και όμως!
Η παχυσαρκία μας ταλαιπωρεί περισσότερο από ποτέ!
Α, και δεν υπάρχει «σώμα παραλίας σε 2 μήνες»! Να το θυμόμαστε αυτό!

Το να χτίσεις το σώμα σου είναι ένα μακροπρόθεσμο πρότζεκ και απαιτεί όραμα.
Θα χρειαστεί να είσαι έτοιμος για επίμονη προσπάθεια που θα κρατήσει καιρό.
Όχι κάτι το επίπονο και σύντομο, αλλά κάτι που θα κρατήσει καιρό και θα έχει σταθερή ένταση.
Η ουσία βρίσκεται στο εξής: απλώς πάρε την ρημάδα την απόφαση και υλοποίησε τη. Σήκω από τον καναπέ. Σήκωσε βάρη, τρέξε, παίξε ένα παιχνίδι. Η Ρώμη δεν χτίστηκε μέσα σε μια μέρα. Αλλά αυτή είναι η μόνη ειλικρινής συμβουλή που μπορεί κάποιος να σου δώσει. Μην αναλώνεσαι στις κουτές λεπτομέρειες. Το ανθρώπινο σώμα είναι μία θαυμάσια κατασκευή που ξέρει καλύτερα από ‘σένα πώς να δουλέψει σωστά.

Για να φουσκώσεις μύες: Σήκωσε βάρη, φάε περισσότερο (οι περισσότεροι τρώνε απίστευτα λιγότερο απ’ όσο χρειάζεται) και να κοιμάσαι τουλάχιστον 6 ώρες τη μέρα.

Για να αδυνατίσεις: Να ασκείσαι συχνά (ρώτα τον εαυτό σου: ιδρώνω;), να τρως λιγότερο και να κοιμάσαι ένα 6ωρο τουλάχιστον.

Δες το προτότυπο κείμενο http://bit.ly/1v6zqB4

www.fytns.com

No comments

Leave a reply