Άσκηση και Διατροφή: Ποια λάθη αυξάνουν το βάρος μας;

29 Posted by - February 23, 2017 - Nutrition

Όταν ακολουθούμε ένα πρόγραμμα σωματικής άσκησης για αυξημένο χρονικό διάστημα και προσέχουμε σε γενικές γραμμές και τη διατροφή μας, ανυπομονούμε για δούμε τα αποτελέσματα στο σώμα μας και στη ζυγαριά μας. Είναι λοιπόν πολύ πιθανό, να νιώσουμε έκπληξη και απογοήτευση εάν παρατηρήσουμε ότι το βάρος μας έχει αυξηθεί.

Στην πραγματικότητα η συστηματική άσκηση από μόνη της, δεν είναι σίγουρο ότι θα οδηγήσει στη μείωση του σωματικού μας βάρους.

Για να μειωθεί το βάρος μας πρέπει να πετύχουμε αρνητικό ισοζύγιο, να λάβουμε δηλαδή λιγότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός μας ή να κάψουμε θερμίδες μέσω των δραστηριοτήτων μας.  Εάν λοιπόν έχουμε βάλει στο πρόγραμμα τις δραστηριότητες που μας βοηθούν να κάψουμε θερμίδες, τότε ίσως ήρθε η ώρα να προσέξουμε την άλλη πλευρά της ζυγαριάς, δηλαδή τις θερμίδες που λαμβάνουμε.

Πριν εγκαταλείψουμε την προσπάθεια λοιπόν, καλό είναι να ερευνήσουμε μήπως κάποια συνηθισμένα διατροφικά λάθη μας φορτώνουν με περιττές θερμίδες. Ποια είναι αυτά;

1. Λαμβάνουμε πολλές θερμίδες μετά τη σωματική δραστηριότητα: Είναι συχνό φαινόμενο να αισθανόμαστε έντονη πείνα μετά την άσκηση. Μάλιστα, όσο πιο κουρασμένοι αισθανόμαστε, τόσο πιθανότερο είναι να καταναλώσουμε μεγάλη ποσότητα φαγητού ή να επιλέξουμε ανθυγιεινά τρόφιμα και τροφές με αυξημένη περιεκτικότητα σε θερμίδες. Ταυτόχρονα, πολύ συχνά υπερεκτιμούμε τις θερμίδες που κάψαμε με την άσκηση και επιτρέπουμε στον εαυτό μας ένα πλούσιο γεύμα. Το αποτέλεσμα είναι μετά από ένα χρονικό διάστημα να παρατηρήσουμε ότι όχι μόνο δεν χάνουμε, αλλά βάζουμε βάρος. Είναι λοιπόν σημαντικό να δείξουμε εγκράτεια, εάν θέλουμε να πετύχουμε αρνητικό ισοζύγιο και να δούμε διαφορά στο σώμα μας.

2. Έχουμε εμπλουτίσει το διαιτολόγιο μας με  υπερβολική ποσότητα πρωτεΐνης: Όσοι γυμνάζονται συστηματικά, σίγουρα γνωρίζουν τον πολύ σημαντικό ρόλο που παίζει η πρωτεΐνη στο «χτίσιμο» της μυϊκής μάζας. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πρωτεΐνη αποδίδει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο, όσο ακριβώς και οι υδατάνθρακες. Η αυξημένη πρόσληψη θερμίδων από οποιοδήποτε μικροθρεπτικό συστατικό (ναι, ακόμα και από την πρωτεΐνη), θα φορτώσει τον οργανισμό μας με παραπανίσιες θερμίδες και κατά συνέπεια θα αυξηθεί το βάρος μας. Επομένως, πρέπει να εμπλουτίσουμε το διαιτολόγιο μας με πρωτεΐνη, αλλά στην ποσότητα που ο οργανισμός μας χρειάζεται και μπορεί να αξιοποιήσει. Ταυτόχρονα, καλό είναι να χρησιμοποιούμε και τα πρωτεϊνούχα συμπληρώματα διατροφής με σύνεση, καθώς όπως είναι λογικό και αυτά περιέχουν θερμίδες!

Μαρούδα Κωνσταντίνα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Διαιτολογικό Γραφείο Nutrimed Θεσσαλονίκης
Μητροπόλεως 69, Θεσσαλονίκη
τηλ: 6945775903
email: kmarouda@nutrimed.gr

k-2

 

No comments

Leave a reply