Δες τους τρόπους που θα σε ενεργοποιήσουν και θα πεις το «ναι» στην απώλεια βάρους

2 Posted by - September 12, 2019 - Motivation, Nutrition

Το ξεκίνημα και κυρίως η προσκόλληση σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους είναι δύσκολη υπόθεση. Μπορεί να θέλεις να απαλλαγείς από τα περιττά κιλά, αλλά πολλές φορές κάπου κολλάς, κάπου βαριέσαι, κάπου απογοητεύεσαι, κάπου σου λείπουν οι λιχουδιές… Αυτά τα συναισθήματα είναι μέσα στο πρόγραμμα και κανείς δεν τα γλιτώνει. Ακόμη και οι πιο δυνατοί  χαρακτήρες θα την περάσουν την φάση αυτή.

Για να μπορέσεις να ξεπεράσεις αυτές τις στιγμές χωρίς κόστος, η λύση είναι τα κίνητρα! Συχνά, οι άνθρωποι δεν βλέπουν το κίνητρο για να ξεκινήσουν ή να μην σταματήσουν αυτό που έχουν αρχίσει. Γι αυτό, είτε έχεις ένα κίνητρο σήμερα, είτε όχι, δημιούργησε τα κίνητρα που θα σε οδηγήσουν στο να μην παραιτηθείς ποτέ από τον στόχο σου.

  1. Σκέψου, γιατί θέλεις να χάσεις βάρος
    Σημείωσε τους λόγους που θέλεις να χάσεις βάρος. Θα τους διαβάζεις κάθε φορά που αισθάνεσαι ότι το «πείσμα» σου σε παρατά. Θα σε βοηθήσει να παραμείνεις επικεντρωμένος στον στόχο.

Οι λόγοι που  θα μπορούσες να θέλεις να μπεις σε πρόγραμμα, μπορεί να είναι υγείας, βελτίωσης της αυτοπεποίθησης,  καλύτερης εμφάνισης, καλύτερης φυσικής κατάστασης.

2. Να έχεις ρεαλιστικές προσδοκίες
Μπορεί να έχεις διαβάσει για δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη και εύκολη απώλεια βάρους. Ωστόσο, οι περισσότεροι επαγγελματίες συστήνουν ως ιδανική απώλεια βάρους, 0,5-1 κιλά  την εβδομάδα, προκειμένου να έχεις μια σωστή πορεία στο σχέδιο σου.

3. Αγάπησε την διαδικασία και εστίασε στην κάθε στιγμή που ζεις και σε οδηγεί στον στόχο
Πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος, καθορίζουν μόνο τον στόχο του αποτελέσματος και η μόνη τους σκέψη είναι  το τελικό τους βάρος. Ωστόσο, η εστίαση μόνο στο αποτέλεσμα μπορεί ημέρα με την ημέρα να σε απομακρύνει από το πείσμα που έχεις σήμερα για μια βραχυπρόθεσμη προσπάθεια απώλειας βάρους  – η οποία απαιτεί συγκέντρωση και υπομονή. Κοιτώντας μόνο πόσο ζυγίζεις σήμερα και πόσο καιρό θα κάνεις να φτάσεις εκεί που στοχεύεις, είναι πολύ εύκολο να αισθανθείς «εγκλοβισμό» και να τα παρατήσεις!  Μην αφήσεις να συμβεί αυτό!
Όρισε τους στόχους της διαδικασίας. Καθόρισε το πρόγραμμα που θα ακολουθείς καθημερινά και όλα όσα μπορείς να κάνεις για να κάνεις ακόμα πιο αποδοτική την προσπάθεια σου!

4. Ενημερώσου για το κάθε τι
Η αυτο-παρακολούθηση κάθε σου κίνησης είναι πολύ δυνατό κίνητρο. Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι οι άνθρωποι που παρακολουθούν την πρόσληψη τροφής τους είναι πιο πιθανό να χάσουν βάρος και να διατηρήσουν την απώλεια βάρους τους Ωστόσο, για να το καταφέρεις αυτό, θα είναι πολύ καλό να ενημερωθείς σχετικά με τους λόγους που κάνεις
κάθε τι. Πχ. Γιατί τρως αυτό το πρωινό, αυτό το σνακ, αυτό το γεύμα κτλ. Οι συνδυασμοί τροφών που θα βρεις στο πρόγραμμα που σου έδωσε ο διατροφολόγος, έχουν κάποιο νόημα. Ζήτα να μάθεις για ποιο λόγο πρέπει να τα τρως όπως σου τα λέει. Η γνώση θα σε βοηθήσει να παραμείνεις τυπικός και σωστός στην προσπάθεια σου.

5. Πως τα πας με τις υποσχέσεις;
Αναλαμβάνοντας δημόσια δέσμευση είναι πιο πιθανό να μην παραστρατήσεις και πολύ περισσότερο να μην τα παρατήσεις.
Μίλα στην οικογένεια σου για τον στόχο σου, την προσπάθεια σου. Μοιράσου το με τους φίλους και γιατί όχι (;) κοινοποίησε το στα σόσιαλ μίντια. Η υπευθυνότητα μεγαλώνει…

6. Να είσαι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσεις τις προκλήσεις
Θα υπάρχουν πάντα events, γιορτές, γενέθλια ή πάρτι. Δεν τελειώνουν ποτέ! Αντιστάσου στις λιχουδιές που βλέπεις και σκέψου ότι θα τα ζήσεις όλα αυτά, με ακόμα μεγαλύτερη διάθεση, αφού ολοκληρώσεις τον στόχο σου!  Επίσης, θα υπάρξουν και οι έντονες στιγμές της καθημερινότητας – αυτές που προκαλούν εκνευρισμό – και οδηγούν στην ανάγκη εκτόνωσης. Ας μην εκτονωθείς στο φαγητό. Μάθε να χειρίζεσαι τόσο τις προκλήσεις, όσο και το στρες σου.

7. «Αυστηρότητα» με μέτρο
Το να είσαι συνεπής στο πρόγραμμα που έχεις θέση στον εαυτό σου, δεν σημαίνει ότι πρέπει να είσαι απόλυτος σε όλα. Ο υπερβολικός περιορισμός μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετο αποτέλεσμα.
Θα έρθει και εκείνη η στιγμή της εβδομάδας που θα μπορείς να γευτείς το κάτι παραπάνω. Αυτό που σου αρέσει πολύ και δεν το τρως πλέον με την συχνότητα που είχες συνηθίσει. Μην λες όχι σε αυτή τη στιγμή. Είναι σημαντικό να δημιουργείς μικρές στιγμές χαράς για να μπορείς να βγάλεις την νέα εβδομάδα που ξημερώνει. Ακόμα κι οργανισμός σου το έχει ανάγκη αυτό.

- Μην ξεχνάς να αναζητάς διαρκώς κίνητρα για να κάνεις πιο ενδιαφέρουσα την  διαδρομή προς την απώλειας βάρους

- Να θυμάσαι να επικροτείς τον εαυτό σου για κάθε σου επιτυχία και να τον παρακινείς για το παρακάτω που έρχεται.

-Μάθε να ζητάς βοήθεια κάθε φορά που την χρειάζεσαι.

-Όλα τα μπορείς!

FullSizeRender (19)Εβελίνα Νύκτα
Personal Trainer/ Fitness Editor/ Wellness Expert
evelinanykta@gmail.com

 

No comments

Leave a reply