Επιλέξτε προσεκτικά τα ροφήματα που καταναλώνετε

9 Posted by - August 9, 2016 - Nutrition

Το κλειδί για τη διατήρηση του σωματικού βάρους είναι το ισοζύγιο ενέργειας. Δηλαδή, οι θερμίδες που λαμβάνουμε (π.χ. από το φαγητό) θα πρέπει να έρχονται σε ισορροπία με τις θερμίδες που καίμε (π.χ. με την άσκηση). Η επιλογή των τροφίμων είναι ιδιαίτερα σημαντική, αλλά υπάρχουν ολοένα και περισσότερες ενδείξεις ότι λαμβάνουμε παραπανίσιες θερμίδες από τα ροφήματα που επιλέγουμε.

Συγκεκριμένα, οι μελέτες δείχνουν ότι η πρόσληψη θερμίδων μέσω των ροφημάτων έχει υπερδιπλασιαστεί από τη δεκαετία του 1960 μέχρι σήμερα. Οι κυριότεροι ένοχοι είναι τα ροφήματα που κρύβουν αρκετή ζάχαρη, όπως τα αναψυκτικά, το τσάι και οι χυμοί, αλλά και τα αλκοολούχα και τα αθλητικά ποτά. Εάν οι επιπλέον θερμίδες που λαμβάνουμε από τα εν λόγω ροφήματα, δεν εξισορροπηθούν με μικρότερη πρόσληψη θερμίδων από το φαγητό ή με αυξημένη σωματική άσκηση, μακροπρόθεσμα μπορούν να οδηγήσουν στην αύξηση του σωματικού μας βάρους.

Επομένως, εάν επιθυμείτε να διατηρήσετε ένα υγιές σωματικό βάρος πρέπει να επιλέγετε προσεκτικά τα τρόφιμα και τα γεύματα που καταναλώνετε, αλλά και τα ροφήματα που πίνετε.

  • Αρχικά, είναι σημαντικό να πίνετε καθημερινά επαρκή ποσότητα νερού και να διατηρείτε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο. Το νερό, όχι μόνο δεν περιέχει θερμίδες, αλλά παίζει καθοριστικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία των μυών και του εγκεφάλου.
  • Επιλέξτε προσεκτικά τα αναψυκτικά, το τσάι και τους χυμούς που καταναλώνετε. Είναι σημαντικό, να διαβάζετε τις ετικέτες των προϊόντων και να δίνετε βάση στην περιεκτικότητα τους σε θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά. Φυσικά, τα light αναψυκτικά, οι φυσικοί χυμοί και τα ροφήματα που περιέχουν στέβια αποτελούν τις καλύτερες επιλογές.
  • Εντάξτε καθημερινά στη διατροφή σας 1-2 μερίδες γάλα ή αριάνι με χαμηλά λιπαρά. Τα γαλακτοκομικά δεν είναι ευεργετικά μόνο για τα μικρά παιδιά. Τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν βοηθούν στη δημιουργία και στη διατήρηση υγιών οστών, δοντιών και μυϊκής μάζας. Ταυτόχρονα, έχει αποδειχθεί ότι η ένταξη γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά στο διαιτολόγιο μας βοηθά τον οργανισμό μας να χάσει λίπος, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν ένα πολύ καλό σνακ μετά την άσκηση.
  • Μην πίνετε περισσότερα από 1-2 ποτήρια φυσικό χυμό την ημέρα. Μπορεί να είναι ένα ρόφημα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, όμως είναι πολύ καλύτερο να καταναλώνετε ολόκληρα τα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία θα ενυδατώσουν εξίσου τον οργανισμό σας, θα του παρέχουν τα ίδια θρεπτικά συστατικά, αλλά και φυτικές ίνες.

Σε κάθε περίπτωση, είναι καλό σε όλα τα τρόφιμα και τα ροφήματα να επιλέγετε τη μικρότερη συσκευασία ή μερίδα. Εάν η διατροφή σας έχει «μέτρο» και «ισορροπία», τότε η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους θα είναι ιδιαίτερα εύκολη υπόθεση.

Μαρούδα Κωνσταντίνα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Συνεργάτης Διαιτολογικών Γραφείων Nutrimed
Μητροπόλεως 69, Θεσσαλονίκη
Mail: kmarouda@nutrimed.gr
Mobile: 6945775903

marouda-konstantina-1

No comments

Leave a reply