Οι ώρες που πρέπει να τρως για να αδυνατίσεις

29 Posted by - December 14, 2016 - Nutrition

Μήπως συνηθίζεις να τρως κάτι γυρνώντας αργά το βράδυ από το ξενύχτι ή τη δουλειά; Μήπως  μέσα στον ύπνο σου ακούς το ψυγείο να σε καλεί για βραδινό τσιμπολόγημα; Μια  μελέτη από την Αμερική έρχεται να φέρει τα πάνω κάτω ως προς την ώρα που καταναλώνουμε τα γεύματα…

Από την Αμαλία Φιλίππου, Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Επιστημονική Συνεργάτη Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Η μελέτη αυτή διεξήχθη σε ποντίκια τα οποία χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα είχε την ελευθερία να τρέφεται οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, ενώ η δεύτερη ομάδα είχε προγραμματισμένο ωράριο στο οποίο τρεφόταν. Και οι δύο ομάδες ακολούθησαν διατροφή πλούσια σε λιπαρά, ενώ καμία από τις δύο ομάδες δε γυμνάζονταν.

Στην πορεία της μελέτης, κάποια ποντίκια από την ομάδα χωρίς περιορισμούς επιλέχθηκαν να μεταβούν στην άλλη. Αντιστρόφως, σε κάποια  από την ομάδα του περιορισμένου ωραρίου επιτράπηκε να κάνουν περιστασιακές «παρασπονδίες» χαλώντας το πρόγραμμά τους τα Σαββατοκύριακα (χμ, σου θυμίζει κάτι;).

Τελικά, πρέπει να τρώμε με το ρολόι;

Τα ευρήματα εντυπωσίασαν τους επιστήμονες οι οποίοι πιστεύουν ότι παρόμοια αποτελέσματα μπορεί να ισχύουν και στους ανθρώπους: Η ομάδα που έτρωγε χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό ημέρα ή νύχτα  παρουσίασε στο μεγαλύτερο ποσοστό παχυσαρκία και σοβαρές μεταβολικές διαταραχές.

Αντιθέτως, η ομάδα που τρεφόταν συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, δηλαδή μέσα στις 9 ή 12 ενεργές ώρες ημέρας, παρόλο που τρέφονταν με την ίδια ακριβώς δίαιτα διατήρησε ένα απολύτως υγιές σωματικό βάρος!

Άνθρωποι είμαστε σφάλματα κάνουμε…

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι πως το υγιές σωματικό βάρος διατηρήθηκε ακόμα και στα ποντικάκια στα οποία επιτράπηκαν οι «παρασπονδίες του Σαββατοκύριακου».

Αυτό σημαίνει ότι ένα οργανωμένο πρόγραμμα διατροφής μπορεί να μας βοηθήσει να διατηρήσουμε ένα υγιές σωματικό βάρος ακόμα και αν υποπέσουμε σε διατροφικά ατοπήματα που και που.

Επίσης,  τα ποντικάκια που μεταπήδησαν από την ελεύθερη ομάδα στην ομάδα προγραμματισμένου ωραρίου σίτισης φάνηκε να επωφελήθηκαν σημαντικά από την αλλαγή, καθώς έχασαν βάρος και βελτίωσαν τους δείκτες υγείας τους, υποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο πως ακόμα και ένα άτσαλο διατροφικό μοτίβο μπορεί να «σωθεί» όταν μπει ένα πρόγραμμα στις ώρες γευμάτων.

Μήπως να δοκιμάσεις να βάλεις τη διατροφή σου σε τάξη;

Μπορεί να απαιτείται περαιτέρω έρευνα πριν βγουν ασφαλή συμπεράσματα για τους ανθρώπους, ωστόσο η μελέτη αυτή αποτελεί μια πρώτη σημαντική ένδειξη της αξίας της οργάνωσης των γευμάτων μας και της τήρησης ενός προγράμματος στη διατροφή μας, ανεξάρτητα από τις ποσότητες και την ποιότητά της.

Με απλά λόγια, ακόμα και αν δυσκολεύεσαι να συμμορφώσεις τις ποσότητες των μερίδων σου με αυτές που προτείνουν οι διαιτολόγοι, ή υποκύπτεις συχνά σε γευστικούς πειρασμούς, μπορείς να βάλεις τη διατροφή σου σε τάξη βάζοντας ένα απλό χρονοδιάγραμμα στα γεύματα σου :

Ωράριο λειτουργίας: Εκκίνηση αποτελεί ο πρώτος καφές το πρωί και τελειώνει 9 ή το πολύ 12 ώρες μετά, με το τελευταίο βραδινό σου σνακ.

Συχνά γεύματα: Στο μεσοδιάστημα καλό είναι να υπάρχουν τακτικά γεύματα ανά 3 με 4 ώρες ώστε να τροφοδοτείς συχνά τον οργανισμό σου με ενέργεια, να διατηρείς σχετικά σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου και να εμποδίσεις τον μεταβολισμό σου να «ρίξει ρυθμούς».

Λήξη: Μετά το πέρας του 12ώρου να αποφεύγεις την κατανάλωση τροφίμων, ποτών ή ροφημάτων.

joytv.gr

No comments

Leave a reply