Πώς η μείωση 300 θερμίδων την ημέρα μπορεί να βελτιώσει την μεταβολική σου υγεία

2 Posted by - July 19, 2019 - Nutrition

Οι ερευνητές λένε ότι μπορείτε να βελτιώσετε την μεταβολική σας υγεία κόβοντας μόλις 300 θερμίδες την ημέρα από τη διατροφή σας.
Λένε ότι η μείωση των λίγων αυτών θερμίδων, μπορεί να βελτιώσει τους βιοδείκτες για την αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο του αίματος και τη χοληστερόλη.
Οι συμμετέχοντες σε μια μελέτη έχασαν κατά μέσο όρο 7 κιλά σε διάστημα δύο ετών, μειώνοντας την ημερήσια θερμιδική τους πρόσληψη κατά 300 θερμίδες.

Οι ειδικοί της διατροφής επισημαίνουν ότι είναι πιο σημαντικό να επικεντρωθούμε στο τι είδους τρόφιμα καταναλώνουμε, παρά στις συνολικές θερμίδες που  λαμβάνουμε καθημερινά.
Δεν χρειάζεται να κάνουμε δίαιτα για να μειώσουμε τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη. Η μείωση θερμίδων μέσω των πολύ λιπαρών γλυκών και τροφών από την καθημερινότητα μας, μπορεί να είναι αρκετό για να βελτιώσει τους βιοδείκτες για το μεταβολικό σύνδρομο, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, το υψηλό σάκχαρο στο αίμα, το υπερβολικό σωματικό λίπος στη μέση και τα ανώμαλα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του πανεπιστημίου Duke στη Βόρεια Καρολίνα και της διετούς μελέτης που έκαναν επάνω σε μια ομάδα ατόμων που ακολούθησε διατροφικό πρόγραμμα μειωμένων θερμίδων, κατάφεραν να χάσουν κατά μέσο όρο 7 κιλά (κυρίως λίπος).

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό The Lancet Diabetes and Endocrinology Trusted Source.

Σε συνέντευξή του στο περιοδικό,  ο  ερευνητής Kraus, είπε ότι ενώ υπάρχουν μελέτες σε ζώα που σχετίζονται με τη μείωση της θερμιδικής αξίας προς βελτίωση της υγείας, είναι η πρώτη μακροχρόνια μελέτη που διεξάγεται με ανθρώπους.

Η μελέτη του Kraus και των συναδέλφων του επικεντρώθηκε σε γενικούς θερμιδικούς περιορισμούς και όχι στη μείωση της πρόσληψης συγκεκριμένων μικροθρεπτικών συστατικών, όπως πρωτεΐνες, υδατάνθρακες ή λίπος.

Οι ερευνητές εξέτασαν συγκεκριμένα τους βιοδείκτες για την υγεία, και συγκεκριμένα εκείνους για το μεταβολικό σύνδρομο.

Το γεγονός ότι η ομάδα μελέτης αποτελείται από νέους ανθρώπους με φυσιολογικό ή ελαφρώς πάνω από το φυσιολογικό βάρος με φυσιολογικούς βιοδείκτες έκαναν τα αποτελέσματα ακόμη πιο σημαντικά, πρόσθεσε ο Kraus.

“Ο  θερμιδικός περιορισμός πρόκειται να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας και διαβήτη μεταξύ εκείνων που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει πραγματικά άτομα που έχουν ελάχιστο κίνδυνο, επομένως έχει μια ευρεία εφαρμογή σε έναν ευρύ πληθυσμό δυνητικά”.

Κάντε καλύτερες επιλογές τροφίμων
Σύμφωνα με τις ισχύουσες αμερικανικές ομοσπονδιακές κατευθυντήριες οδηγίες για τα διαιτητικά τρόφιμα, η μέση ενήλικη γυναίκα πρέπει να καταναλώνει 1.600 έως 2.400 θερμίδες ημερησίως, ενώ οι ενήλικες άνδρες πρέπει να καταναλώνουν 2.000 έως 3.000 θερμίδες την ημέρα.

Η ιδανική πρόσληψη θερμίδων ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, το ύψος, το βάρος και το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας.

Η μέση ημερήσια πρόσληψη θερμίδας για τους Αμερικανούς αυξήθηκε κατά 23% από το 1970 έως το 2010, σύμφωνα με ανάλυση του ερευνητικού κέντρου Pew.

Μια πιο αποτελεσματική στρατηγική βοηθάει να κάνουμε πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων με την προσθήκη περισσότερων ελάχιστα επεξεργασμένων, θρεπτικών πυκνών φυτικών τροφών, όπως φρέσκα προϊόντα, ξηροί καρποί, σπόροι και όσπρια.

Αναρωτιέσαι ποιες είναι οι 300 θερμίδες που μπορείς να κόψεις από την διατροφή σου;

Ένα κρουασάν ζαμπόν και τυρί στο Starbucks, όπως αναγράφει, περιέχει 320 θερμίδες.

Ένα κλασικό cheeseburger στο McDonald’s μετράει  300 θερμίδες.

Υπάρχουν περίπου 200 θερμίδες σε ένα μικρό μπιφτέκι ολικής αλέσεως.

Μια φέτα τυριού πίτσας μπορεί να κυμαίνεται από 150 έως 650 θερμίδες, ανάλογα με το πού το αγοράζετε.

Μια ψημένη πατάτα  έχει 161 θερμίδες. (Η σκέτη. Χωρίς βούτυρο ή άλλες επικαλύψεις)

Η μικρή συσκευασία πατάτας  στο McDonald’s έχει περίπου 230 θερμίδες.

Ένα μεγάλο μπισκότο σοκολάτας παρέχει περίπου 221 θερμίδες.

Και μια σοκολάτα Snickers περιέχει περίπου 280 θερμίδες.

Ηealthline

1 Comment

  • ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΓΕΤΑΚΗ July 23, 2019 - 12:12 Reply

    καλημερα!! και αν δεν τα τρωσ ολα αυτα? απο που μπορεισ να γλυτωσεις θερμιδες? δεν πινω ουτε αναψυκτικα ουτε ποτα,, κ γλυκα σπανια τρωω ! !κ γυμανζομαι κ καθε μερα… αχ αυτα τα κιλα.. δεν λενε να φυγουν….!!

  • Leave a reply