Τα 6 καλύτερα φρούτα για απώλεια βάρους

4 Posted by - January 29, 2020 - Nutrition

Τα φρούτα είναι ένα έτοιμο, φυσικό σνακ γεμάτο βιταμίνες, φυτικές ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά. Τα φρούτα,  σε γενικές γραμμές, είναι  χαμηλά σε θερμίδες και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος.

Η κατανάλωση φρούτων συνδέεται με χαμηλότερο σωματικό βάρος και χαμηλότερο κίνδυνο σε διαβήτη, υψηλή αρτηριακή πίεση, καρκίνο και καρδιακές παθήσεις.

Δες ποια είναι τα φρούτα που θα σε οδηγήσουν στην απώλεια βάρους:

1. Γκρέιπφρουτ

Το γκρέιπφρουτ περιέχει μόνο 39 θερμίδες και παρέχει το 65% της ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C. Επιπλέον, το γκρέιπφρουτ είναι ένα φρούτο χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, που σημαίνει ότι απελευθερώνει τη ζάχαρη στο  αίμα με πιο αργό ρυθμό.

Σε μελέτη που έγινε σε 85 παχύσαρκους ανθρώπους, η κατανάλωση γκρέιπφρουτ ή η κατανάλωση χυμού γκρέιπφρουτ πριν από τα γεύματα τους -για 12 εβδομάδες- τους οδήγησε σε μείωση πρόσληψης θερμίδων, μείωση του σωματικού τους βάρους κατά 7,1% και βελτίωση του επιπέδου χοληστερόλης.

Συμπερασματικά: Το γκρέιπφρουτ έχει πολύ λίγες θερμίδες και προσφέρει τις βιταμίνες Α και C. Μπορεί να είναι ένα υγιεινό σνακ πριν τα κύρια γεύματα και μπορείς να το καταναλώσεις είτε σκέτο, είτε σε χυμό, είτε προσθέτοντας το μέσα στη σαλάτα.

 

2. Μήλα

Τα μήλα είναι επίσης χαμηλά σε θερμίδες και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Ένα μεγάλο μήλο, θα σου δώσει 116 θερμίδες και θα σε χορτάσει, χωρίς να χρειάζεται να αναζητήσεις κάτι ακόμα. Συγκεκριμένα, ένα μήλο, είναι σχεδόν τρείς φορές πιο χορταστικό από μια σοκολάτα.

Σε μια μελέτη, οι γυναίκες έλαβαν τρία μήλα, τρία αχλάδια ή τρία μπισκότα βρώμης – με την ίδια θερμιδική αξία – ανά ημέρα για 10 εβδομάδες. Η ομάδα μήλων έχασε 2 κιλά και η ομάδα αχλαδιών 1,6 λίβρες, ενώ το βάρος της ομάδας που κατανάλωσε τα μπισκότα παρέμεινε το ιδιο.

 

3. Μούρα

1/2 φλιτζάνι (74 γραμμάρια) βατόμουρων περιέχει μόλις 42 θερμίδες, ενώ έχει αποδειχθεί ότι χορταίνουν. Μία μικρή μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωσαν ένα σνακ 65 μούρων, έφαγαν λιγότερο φαγητό σε ένα επόμενο γεύμα, από αυτούς που έφαγαν μόνο μια καραμέλα που περιείχε τις ίδιες θερμίδες. Επιπλέον, η κατανάλωση μούρων μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν τα επίπεδα χοληστερόλης, να μειωθεί η αρτηριακή πίεση και να μειωθεί η φλεγμονή, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε άτομα που είναι υπέρβαρα.

Τόσο τα φρέσκα όσο και τα κατεψυγμένα μούρα μπορούν να προστεθούν στα δημητριακά ή στο γιαούρτι ή στη σαλάτα.

 

4. Ακτινίδια

Τα ακτινίδια είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Ε, φυλλικού οξέος και φυτικών ινών με σημαντικά οφέλη για την υγεία. Σε μια μελέτη, 41 άτομα με διαβήτη έτρωγαν δύο  ακτινίδια ανά ημέρα για 12 εβδομάδες. Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση της αρτηριακής πίεσης και μείωση της περιφέρειας της μέσης κατά 3 εκατοστά. Πρόσθετες μελέτες επισημαίνουν ότι το ακτινίδιο μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, να βελτιώσει τη χοληστερόλη και να βοηθήσει στην υγεία των εντέρων.

5. Πορτοκάλια

Όπως όλα τα εσπεριδοειδή, τα πορτοκάλια έχουν χαμηλές θερμίδες ενώ είναι υψηλά σε βιταμίνη C και φυτικές ίνες. Είναι επίσης πολύ χορταστικά.

Στην πραγματικότητα, τα πορτοκάλια είναι τέσσερις φορές πιο χορταστικά από ένα κρουασάν. Ενώ πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν χυμό πορτοκαλιού, αντί για ολόκληρο το  πορτοκάλι, οι μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων – και όχι η κατανάλωση χυμών φρούτων –  οδηγεί σε λιγότερη πρόσληψη θερμίδων και αυξημένο αίσθημα πληρότητας.  Επομένως, εάν προσπαθείς να χάσεις βάρος, είναι καλύτερο να τρως ολόκληρα τα πορτοκάλια παρά να πίνεις τον χυμό τους.

6. Μπανάνες

Μερικοί άνθρωποι αποφεύγουν τις μπανάνες, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και θερμίδες. Όντως οι μπανάνες έχουν περισσότερες θερμίδες από ότι άλλα φρούτα, ωστόσο είναι επίσης θρεπτικές. Παρέχουν κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο,  αντιοξειδωτικά και βιταμίνες A, B6 και C .Μία μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση μιας μπανάνας ανά ημέρα μειώνει τόσο το σάκχαρο του αίματος, όσο και τη χοληστερόλη.

 

No comments

Leave a reply